24 August 2009

alangkah bErtuahnya aku..

aku rase, aku di antara orang yang bertuah rmadhan kali ni..aku bersyukur sesangat krn terpilih dan ditakdirkan mnjd jiran merangkap teman sepadang permainan, dan juga teman seperjuangan kpd isteri seorang insan yang diberi nama abang khai.sesuka ati letak pangkat abang ..;)


nk tau sb pa, bertuah ? jeng jeng jeng.........cm xjd ja saspen yg aku cipta. ni;(


mana tak bertuahnya, setelah 3 ari aku menunaikan ibadah puasa, selama 3 hari berturut2 la juadah berbuka aku disponser oleh Pn Khai..bkn takat bg menu utama, siap ngn puding lemak berkrim, n roti goreng rangup berinti mcm2....aku ada gtau Pn Khai... ' apa kata i bg ja duit kt utk juadah buka posa, sambil2 msk kt asben u, msk kt i skali '..hehehe..manyak cantek !!!!


hari pertama juadah yg disponser soto...kedua nasi ala2 arab berlauk kan ayaq asam n mix dalca n puding lemak berkrim..sesuka ati aku bg nama..hari ke 3 plak, mee ala2 bandung ngn roti goreng rangup berinti mcm2..memang aku tabik spring la, walaupn posa, semua juadah yg disedekahkan kpd orang yg mls cm aku ni, sodap sangat..cukup rasa... memang wife ngko pndai msk la abe khai....abe khai komen sket.;) sori la aku xdpt nk n3 kan gmbr2 juadah tu, sb aku xdak kmera wei...isk..isk...iskk..


alangkah bertuahnya aku...

lagu kt bwh ni, khususon ila isteri cerdik solehah cm Pn Khai..;)

nyanyian : Saff One
Isteri cerdik yang solehah Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran Di rumah dia istri di jalanan kawan

Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan Isteri cerdik yang solehah Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran

Di rumah dia istri di jalanan kawan Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan

Pandangan kita diperteguhkan

Menjadikan kita tetap pendirian Ilmu yang diberi dapat disimpan Kita lupa dia mengingatkan

Isteri cerdik yang solehah Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran

Di rumah dia istri di jalanan kawan Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan

Nasihat kita dijadikan pakaian Silap kita dia betulkan Penghibur diwaktu kesunyian Terasa ramai bila bersamanya

Dia umpama tongkat sibuta Bila tiada satu kehilangan

Dia ibarat simpanan ilmu Semoga kekal untuk diwariskan

Isteri cerdik yang solehah Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran

Di rumah dia istri di jalanan kawan Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan Dia umpama tongkat sibuta

Bila tiada satu kehilangan

Dia ibarat simpanan ilmu Semoga kekal untuk diwariskan (istri cerdik yang sholehah) Dia umpama tongkat sibuta

Bila tiada satu kehilangan (istri cerdik yang sholehah)

Dia ibarat simpanan ilmu Semoga kekal untuk diwariskan


dba :bersedekah amalan yang sangat besar ganjarannya lebih2 lg bulan poso..sedekah lah lg yea....aku doakan smoga fmly khai sentiasa dilimpahkan rejeki n berbahgia slalu hendaknya..ayat cm org frust ja..hahaha

2 comments: