08 August 2009

pEnAntIAn yAng siA2...

sebelum tu, nk mtk maap kt tuan empunye diri yang aku tunggu dr awl pg smpai la kul 2petang....mengkritik tidak semestinya menentang , menegur tidak bermakna membenci kan..huhuhu

petang jumaat masa aku ngah berkobar2 mengajar moral,
"da, ada umah x esk pg..nk p jalan umah..kbetulan mak ada sini..ada umah kan...nnt jangan lupa siap2 yea...masak yg best2 ke...xpun buat kek ke.."
aku dengan nada yang biase2 saje " yap, ade umah, seleke la..xdok hal nyo "

pk2..xtau nk masak ape...sebenarnya, bukan xtau nk msk ape, tp xreti masak ni..huhuhuhu...tapi memandangkan tetamu ni bestprend ma aku, aku kenalah raikan..kena la jaga air muka bonda kesayangan...huahahaha..xkan nk minum air bujang je, mentang2 mai umah bujang..;)

senang cite aku order je kek ngn kak lin..hehe.ni lah gaya orang pemalas..hangpa makan je la kek tu..sori kak lin , da xdpt nk letak gambar kek yg diorder (sama ada yang abis dingap atau yang blum dingap)...;).biase la , org idup sederhana, xda kamera, hp pun cap ayam katik je..huahaaha

sbelum magrib, ma tepon n tercerita la yang bestprend dia nk mai esok..ape lagi disuruh nya masak tu, masak ni...malasnye ma wei......;(

malamnye, terpaksa la meredah p.malam arau mencari ape yang patot..nseb bek ade orang teman..kalo x, takot gk la jln sorang2..sbelum tu, tlg anto student kesayangan blk umh die..kbetulan umhnye dkt istana arau tu ja...

pg ni, tibalah penantian yang sia2, kemas umah skit2..n dalam kemalasan, gagahkan diri jugak sumbat pulut dalam sotong....kul 830 cmtu, kak lin anta kek..kul 9 setel semua..ma tepon plak tanye bstprend die tu la.."xsmpai lagi ma, awl lg ni.."




bermula lah proses penantian ....tunggu punye tunggu..xsampai2 jugok..mula2 oke lagi, tgk2 tv.....






bila jam dh pun kul 1130..dh sampai tahap boring menunggu ni...ma tepon lagi..n suruh aku tepon tamu tu..aku iyakan je...tapi aku xtepon pun..huhuhu degilnya ank ma..bkn ape, dh jnji nk mai, nk tpn wtpa lagi..kalo xjadi tpn je aku..xpun msg 2 perkataan je "xjd mai"..


lama2 aku dh jd semakin boring...




bila dh kul 1 tengah hari..mata aku mula la jadi mcm baby kt bwh tu...........dh la lapa ni..nk masak, kot2 la, ttiba depa sampai plak..xpasal2 lunch kt umh aku ..oh...tidak....


sedar xsedar jam kul 2petang dah..aku xtahan dah..memang betul2 mengantuk :@egMcvng tiada kesudahan ni....aku pun mulakan aktiviti yang seakan kucing kt bwh ni

kesudahannya aku sedekahkan menu itu kepada jiran2.....(i memang niat nk bg kt u pg2 lg, tp mls nk kua umah) kek kak lin aku tibai sesungguh hati n selebihnya aku bagi kat student yang tolong aku aritu...aktiviti yg aku dh plan pg td, tergendala krn tetamu itu.bkn menyalahkan tetamu tu, tp ntah la..pe2pn trima kaseh n syukur gk la kt tamu tu, disebabkan depa, rumah aku dimop, sarang labo pn disapu , dapur pn berasap dr pg...jiran n student pn dpt rejeki....

korang2 yang bace ni, tolonglah jangan wt orang tertunggu kita, ternanti2 kita..jangan la suka sengaja curi masa orang...

7 comments:

  1. dba:sebab meraikan tetamu u sanggup tolak pelawaanku sekaligus sebagai galang ganti pada royslti yg u tuntut..tapi kami ber2 pun tak jadi pi a.star..kalu tak ada pulak entry PELAWAAN SIA2..huhu..ksian dba...apapun sotong u masak memang TOPP..nanti i publish bagi semua org telan liur

    ReplyDelete
  2. huhuhu..royaltiku digalang ganti

    ReplyDelete
  3. TTUPAT SUTUNG??????? waaaaaaa best tu da....... ish awat la sutung tu x lopat sapa D4.... huhuhuhuh

    ReplyDelete
  4. hahaha..jauh sgt la.mls nk stak keto

    ReplyDelete
  5. tret tret je sapa laluh..... ungga pun ambo sanggup g doh mugo berehi ke...( hahahaha muka x malu!)

    ReplyDelete
  6. jange ungga adan..nati guling bating gk...nati la, smula...ado tamu ,ambo wt plok..

    ReplyDelete